يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ 08 September 2024
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۵۴۶

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: لباس‌شخصی‌ها از خود مردمند

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: لباس‌شخصی‌ها از خود مردمند
موسی غضنفرآبادی، نماینده استان کرمان و رییس کمیسیون حقوقی در مجلس، در بررسی «حقوقی» حضور لباس‌شخصی‌ها در خیابان گفت: «این نیروها خود مردمند. شما دنبال چه هستید؟»
نویسنده :
سینا جهانی

«موسی غضنفرآبادی»، نماینده استان کرمان و رییس کمیسیون حقوقی مجلس یازدهم  در گفت و گو با «فراز» در پاسخ به این که نیروهای لباس‌شخصی حاضر در خیابان وابسته به کدام نهاد بوده و از کجا دستور می‌گیرند، گفت: «این نیروها باید خود مردم باشند». رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه اضافه کرد که از مسلح مجهز بودن نیروهای لباس‌شخصی در خیابان اطلاعی ندارد.

 

در ادامه گفت و گو از این نماینده مجلس پرسیده شد که اگر لباس‌شخصی‌ها به شخص، خودرو و یا دارای افراد آسیب وارد کنند، از منظر حقوقی و قانونی کدام نهاد پاسخگو است و مردم دقیقا باید از کدام مجرای قانونی اقدام به شکایت کنند؟ «غضنفر آبادی» در پاسخ به این پرسش گفت: «حالا شما دنبال چه هستید؟ الان بحث این حرف‌ها نیست. شما فعلا خسارت‌هایی که مردم از آن‌طرف وارد شده را پیگیری کنید. این‌ها بحث بعدی است».

 

در روزهای اخیر و در جریان اعتراضات مردمی به مرگ مهسا امینی، تصاویر بسیار زیادی از حضور چشم‌گیر نیروهای لباس‌شخصی در خیابان در فضای رسانه منتشر شده است. مشخص نیست که این نیروهای مجهز و مسلح به تجهیزات ضد شورش، وابسته به کدام نهاد نظامی و انتظامی‌اند. پرسش مهم‌تر این است که حضور این افراد برای کنترل اعتراضات، از نظر قانونی و حقوقی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

بررسی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ چه می‌گوید

کدام عدالت آموزشی؟!

بازار سیاه خرید و فروش اعضای بدن؛ روایت یک واسطه از پشت پرده خرید کلیه

ماجرای مرد اماراتی که در ایران دنبال خریدن کلیه است

زندگی